Teatrul Apropo

Romania 2050

Spectacolul folosește elemente de teatru de bălci, mister medieval, teatru senzorial și site-specific pentru a construi o viziune inedită, cinică, acidă, a lumii în care trăim și spre care ne îndreptăm. Extrem de amuzant, spectacolul naște dileme și fiori pe șira spinării. ”Încotro ne îndreptăm?”; ”În ce fel de lume trăim?”; ”Ce fel de lume vom lăsa moștenire copiilor noștri?” – sunt doar cîteva dintre întrebările propuse de autorii spectacolului.

Teatru neconvențional: România 2050, un spectacol imaginar despre un viitor văzut prin ochii unor personaje misterioase sau aflate la limită.

„Spectacolul este conceput în stilul teatrului labirint, în care publicul este purtat de la o scena la alta în diverse spatii. Scenele, deși independente, împart o temă comună, aceea a unei Românii distopice a anului 2050, văzută prin ochii unor personaje episodice, uneori misterioase, alteori aflate la limită. Scenele vor fi amplasate în diverse locuri din zona Teatrului de Artă”, spune Radu Popescu.

Proiectul este finanțat de A.F.C.N. în cadrul Programului ”AutoRgara Tinerilor” inițiat de Asociația TEATRUL.RO.

Photo Gallery

Să fim atenți cum construim prezentul”, zice Radu Popescu fără ocolișuri într-un interviu, rezumând succint sensul propriei scrierii. Filonul ideatic care ține textul și spectacolul este însăși imaginea unei societăți, a unei entități culturale minată grav de tare înfricoșătoare, compusă din zeci de flash-uri în care vedem parcă adunate toate relele știute, capabile să genereze altele și altele știute și acealea sau, poate, chiar nebănuite. " Mariana Ciolan, Revista Teatrala Radio

Q: De unde ideea acestei povesti?

A: "Sunt mai multe fragmente, cu origini diferite, deși România imaginară de la 2050 este una singură. Nu aș putea spune exact, întotdeauna în procesul de scriere a textului acumulez în timp un ”dosar” de notițe, observații, fragmente, fotografii, articole și alte lucruri care stau sub semnul aceleiași teme. În acest caz mi-ar fi și mai complicat să reconstitui acest traseu, deoarece textul și spectacolul sunt construite pe o structură fragemntară.
Tot ce pot să spun este că sunt 2-3 scene care vin din direcția unei idei de roman pe care am avut-o la un moment dat, iar restul momentelor se leagă prin detalii subtile de celelalte. De aici sper că vine și coerența pe care spectatorul o poate regăsi în spectacol, deși momentele sunt foarte diferite între ele." Radu Popescu, regizorul și dramaturgul spectacolului.

Q: Care e mesajul pentru public a piesei Romania 2050?
A: "Să fie atenți la cum construim prezentul. După ”Colectiv” cred că e un mesaj foarte actual." Radu Popescu, regizorul și dramaturgul spectacolului.

Q: Daca ar fi sa alegi personajul preferat din piesa ta pe care l-ai alege si de ce?

A: "Personajul meu preferat e Politicianul. Cred că e un monolog foarte bun, printre cele mai bune lucruri pe care le-am scris vreodată. Iar interpretarea lui George Constantinescu din spectacol e pe măsură. Cred că e un moment de teatru memorabil.
Scena mea preferată însă este scena din închisoare, chiar dacă pentru multă lume este o scenă mai puțin clară. Îmi place mult atmosfera cu totul specială care se crează într-un spațiu complet neteatral la origine." Radu Popescu, regizorul și dramaturgul spectacolului.

Un text de Radu Popescu, nominalizat la Premiul de Dramaturgie ”Yorick”, 2014
Regia: Radu Popescu
Scenografia: Marian Văsii
Muzică live și sound design: Călin Torsan – instrumente de suflat și Sașa- Liviu Stoianovici- cobză
Cu: Diana Dumbravă, Ana Maria Olaș, Tamara Roman, Cristina Pleșa, Liviana Murgoci, Cristiana Luca, George Constantinescu, Andrei V. Ciopec, Eugen Cozma, Cristian Ioniță, Ștefan Craiu.

Articole de presă